Будівельний паспорт: підстави та порядок отримання

Опубликовано Опубликовано в рубрике Статті

Маючи у власності земельну ділянку, Ви можете ухвалити рішення збудувати будинок. Звичайно, хочеться якнайшвидше розпочати будівництво, але щоб не потрапити у скрутну правову ситуацію і не відчувати проблем із оформленням права власності на збудовану нерухомість, спочатку необхідно отримати всі дозвільні документи. Один із таких документів – будівельний паспорт. Будівельний паспорт – це документ, що визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог щодо забудови земельної ділянки.

На підставі будівельного паспорта можна будувати індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарські споруди та споруди, гаражі, елементи благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будівельний паспорт містить текстові та графічні матеріали, найважливішим із яких є схема забудови земельної ділянки.

На схему забудову мають бути нанесені будівлі та споруди, які планується розмістити на земельній ділянці, оскільки будівництво об’єктів, яких немає у будівельному паспорті та, відповідно, у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, вважатиметься самочинним, тобто надійним. документів, що дають право на виконання будівельних робіт з таких об’єктів.

Разом з тим, не буде порушенням чинного законодавства будівництво лише частини із зазначених на схемі забудови будівель та споруд.

У схемі забудови земельної ділянки визначається місце розташування запланованих об’єктів будівництва, червоні лінії, лінії регулювання забудови, під’їзди до будівель та споруд, відстань від об’єкта будівництва до вулиць (доріг), мінімальні відстані від об’єкта будівництва до меж земельної ділянки, а також будівель та споруд, розташовані на суміжних земельних ділянках, місця підключення до інженерних мереж (за наявності).

Щоб отримати будівельний паспорт, необхідно звернутися до уповноважених органів містобудування та архітектури безпосередньо через центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.

Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів із дня надходження пакету документів.

Список документів для отримання будівельного паспорта:

  • заяву на видачу будівельного паспорта за згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.07.2011 № 103 Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 02.2013 (№ 66);
  • засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договір суперфіції;
  • ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж та споруд, фасади та
  • плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення у тому числі автономного, планованого до застосування, тощо);
  • проект будівництва (за наявності);
  • засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

До складу будівельного паспорта входять:

  • пакет документів, наданий замовником;
  • схема забудови земельної ділянки, наведена у додатку 3 до Порядку видачі будівельного паспорта
  • забудови земельної ділянки;
  • пам’ятка замовнику індивідуального будівництва.

Пам’ятка замовнику індивідуального будівництва готується уповноваженим органом містобудування та архітектури як рекомендаційний перелік положень нормативно-правових актів, будівельних норм та правил для застосування в умовах існуючої містобудівної ситуації.

Будівельний паспорт підписується керівником відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури та складається у двох примірниках. Перший екземпляр надається замовнику, другий екземпляр постійно зберігається в архіві уповноваженого органу містобудування та архітектури, який видав будівельний паспорт. Будівельний паспорт реєструється відповідним уповноваженим органом містобудування та зодчества у журналі реєстрації будівельних паспортів.

Електронний витяг з матеріалів будівельного паспорта зберігається у базі даних містобудівного кадастру (у разі створення) із присвоєнням йому індивідуального омера.

Після отримання будівельного паспорта для отримання права на виконання будівельних робіт необхідно подати відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.

Повідомлення можна подати через ЦНАП (у паперовому вигляді) або в електронному вигляді через портал Дія. Потрібно пам’ятати, що на сьогоднішній день не здійснюється автоматичної реєстрації повідомлення. Система Дія підтримує можливість надання повідомлення від двох або більше замовників, (кожен з яких повинен підписати створене повідомлення своїм електронним цифровим підписом (ЕЦП).

У разі потреби при втраті замовником оригінального екземпляра будівельного паспорта його дублікат видається відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви про видачу дубліката будівельного паспорта.

Підстави для відмови у видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього:

  • неподання повного пакета документів;
  • невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам та правилам.

У разі незгоди з рішенням уповноваженого органу містобудування та архітектури про відмову у видачі будівельного паспорта заявник може оскаржити таке рішення у судовому порядку, подавши до адміністративного суду позовну заяву у шестимісячний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або мала дізнатися про порушення. свої права, свободи чи інтереси.
За матеріалами, наданими Миколаївським місцевим центром з надання БВПД.