Процедура зміни цільового призначення земельної ділянки включає 3 етапи:
- розробка документації із землеустрою;
- затвердження проекту місцевою радою;
- внесення відомостей до Державного земельного кадастру.
Зміна цільового призначення земельних ділянок, які не належать до державної чи комунальної власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.
Для першого етапу необхідна заява на зміну цільового призначення земельної ділянки, підписану власником.
Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Такий проект розробляється на замовлення власника земельної ділянки без дозволу сільської, селищної, міської ради на її розробку.
Документацію із землеустрою вправі розробляти (і відповідно договір потрібно укласти) з організацією, у складі якої працює не менше 2 сертифікованих інженерів-землеупорядників, або з ФОП — сертифікованим інженером-землеупорядником. Для замовлення та розробки документації із землеустрою не потрібні жодні дозволи місцевих рад або місцевих державних адміністрацій.
Документація із землеустрою розробляється у строк, встановлений договором, зазвичай становить від 1 до 2 місяців. Максимальний термін складання документації із землеустрою не повинен перевищувати 6 місяців з моменту укладання договору.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати зміну цільового призначення кількох земельних ділянок за умови, що власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.
Власник земельної ділянки має подати розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у відповідно сільську, селищну, міську раду. Затвердження документації із земельної ділянки, розташованої за межами населеного пункту, здійснюється районною державною адміністрацією.
За погодженням проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати:
- додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено законом;
- проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.
Орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.
Підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.
Відмова у зміні цільового призначення земельної ділянки або залишення клопотання без розгляду може бути оскаржена до суду.
Якщо рішення про затвердження проекту землеустрою ухвалено, слід внести відповідні зміни до Державного земельного кадастру. Для цього документація із землеустрою подається Державному кадастровому реєстратору через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через електронний кабінет.
Внесення до земельного кадастру відомостей про зміну цільового призначення земельної ділянки здійснюється безоплатно.
Коли всі зазначені етапи пройдено, відомості про нове цільове призначення земельної ділянки відображаються у Державному земельному кадастрі. Після внесення змін власник може розпочати використання ділянки за новим цільовим призначенням.
Інформація про нове цільове призначення земельної ділянки передається з Державного земельного кадастру до Реєстру прав на нерухоме майно автоматично.
Згідно з інформацією, опублікованою на сайті Координаційного центру з надання правової допомоги