Подання відомостей про кінцеві бенефіціари та структуру власності

Опубликовано Опубликовано в рубрике Новини

Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню поширення зброї масового знищення» прийнятого 06.12.2019 р. № 361-IX (набрала чинності 28.04. надання даних про бенефіціарів та структуру власності юридичної особи.

Міністерство фінансів України затвердило утримання та структуру власності у довільній формі наказом від 09.03.2021 р. № 163. Наказ набуде чинності за місяць після опублікування.

Ці відомості мають надати всі юридичні особи, незалежно від організаційно-правової форми. Винятками є:

  • політичні партії та їх структурні утворення;
  • профспілки, їх об’єднання, організації профспілок, передбачені статутом профспілок та їх об’єднань;
  • творчі спілки та їх місцеві осередки;
  • організації роботодавців та їх об’єднання;
  • адвокатські об’єднання;
  • торгово-промислові палати;
  • ОСББ;
  • релігійні організації;
  • органи державної влади;
  • органи місцевого самоврядування;
  • державні та комунальні підприємства, установи та організації.

Потрібно подати:

— Заява про державну реєстрацію юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) (форма №2) або Заява про підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (форма №6) якщо відомості про бенефіціарних власників уже подавалися;

– Структуру власності;

— вилучення, витяг або інший документ, що підтверджує державну реєстрацію юридичної особи-нерезидента (для засновників-нерезидентів);

– для бенефіціарів – нерезидентів та резидентів, у яких паспорт оформлений без коштів Єдиного державного демографічного реєстру (паспорт-книжечка), – нотаріально засвідчену копію документа, що засвідчує особу. Документ іноземною мовою потребує перекладу українською.

Корисна порада – якщо встигнете подати дані протягом 3 місяців після опублікування наведеного вище наказу, то адміністративний збір платити не доведеться. А якщо не встигнете – 680 гривень адміністративного збору потрібно буде сплатити.

Документи можна подати або державному реєстратору або нотаріусу. На даний момент онлайн функціонал з подання цих документів не працює.

Також слід пам’ятати, що відомості про кінцевих бенефіціарів підтверджуються щороку в день реєстрації юридичної особи – а точніше, 14 днів з дня реєстрації.

Дані відомості важливо вчасно подати державному реєстратору для їх відображення в ЄДР, інакше керівника (уповноваженої особи) юридичної особи буде притягнуто до адміністративної відповідальності – а точніше, буде змушений сплатити адміністративний штраф від 17000 до 51000 грн згідно ч. 6 ст. 166-11 КУпАП.

Протоколи складають суб’єкти державного фінансового моніторингу, зокрема Міністерство юстиції України (ст. 255 КУпАП). Накладають штрафи суди (ст. 221 КУпАП).

Після складання протоколу Міністерство юстиції України направить керівнику юридичної особи рекомендований лист, де вкаже про відсутність даних про кінцеві бенефіціари та структуру власності, та надасть припис для підписання протоколу протягом 1 місяця ( згідно з п. 51 Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної) реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань).

Для детальної інформації та допомоги у складанні документів звертайтесь за номерами телефонів, вказаними на нашому сайті.