Як оформити повернення готівки за товар, якщо не вистачає готівкових коштів

Опубликовано Опубликовано в рубрике Статті

Відповідно до пункту 7 розділу III Порядку № 547 (наказ Мінфіну від 14.06.2016 № 547), повернення коштів покупцю у разі повернення товару, відмови від послуги або скасування помилкової операції через РРО/ПРРО здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
Операція «сторно» для цього не застосовується.

Якщо сума повернення перевищує 100 грн, згідно з пунктом 8 розділу III Порядку № 547, необхідно скласти акт про видачу коштів, який повинен містити:

  • дані документа, що посвідчує особу покупця;

  • інформацію про товар або послугу;

  • суму повернутих коштів;

  • реквізити розрахункового документа, що підтверджує оплату (номер, дата, час).

Такий самий акт складається:

  • у разі скасування помилкової суми розрахунку;

  • при помилково вибраній формі оплати (готівка, картка тощо).

Зберігання актів: акти зберігаються протягом трьох років та надаються контролюючим органам під час перевірок.

Згідно з пунктом 1 розділу III Положення № 13 (наказ Мінфіну від 21.01.2016 № 13), повернення коштів покупцю підтверджується фіскальним касовим чеком видачі коштів (ФКЧ-2). Цей документ формується РРО/ПРРО в паперовій або електронній формі.

Операції з готівкою:

Видача готівки з каси здійснюється на підставі видаткових касових ордерів або видаткових відомостей (п. 26 розд. III Положення № 148, постанова НБУ № 148 від 29.12.2017). Якщо в скриньці РРО недостатньо готівки:

  • касир звертається до бухгалтерії;

  • отримані кошти вносяться до скриньки РРО через операцію “службове внесення”.

Для фізичних осіб – підприємців, які не ведуть касову книгу (п. 39 розд. IV Положення № 148), у разі відсутності готівки в РРО повернення здійснюється також через службове внесення.

Згідно інформації, наданої ГУ ДПС у Чернівецькій області