Нотаріуси зобов’язані щомісяця звітувати про договори купівлі-продажу, дарування та спадщину

Опубликовано Опубликовано в рубрике Статті

Звітування здійснюється шляхом подання додатку 4ДФ до податкового розрахунку відповідно до наказу Міністерства фінансів України № 4 від 13.01.2015. У звітності мають бути зазначені:

  • вартість кожного правочину;

  • сума сплаченого податку (ПДФО та військовий збір);

  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;

  • інші відомості, передбачені формою податкового розрахунку.

Позиція щодо подання саме у формі 4ДФ та у строки, встановлені для податкових агентів, погоджена з Міністерством фінансів України.


Призначення поданої інформації

Уся інформація, надана нотаріусами, накопичується у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО) і використовується для:

  • перевірки правильності нарахування та сплати податків;

  • автоматичного заповнення податкових декларацій громадян;

  • перевірки декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

  • підтвердження доходів для підприємств, установ та організацій.


Відповідальність за порушення

Хоча нотаріуси не є податковими агентами у розумінні ст. 14 ПКУ, вони виконують функцію податкового агента в частині подання інформації. За порушення порядку подання таких даних передбачена фінансова відповідальність, а саме:

  • 1020 грн – за перше порушення (неподання, несвоєчасне подання або помилки);

  • 2040 грн – за повторне аналогічне порушення протягом одного року.

Якщо звіт не подано або подано з помилками, відповідні дані не потрапляють до ДРФО, що може вплинути на можливість підтвердження доходів особи, оформлення декларацій тощо.

Згідно інформації, наданої пресслужбою ДПС України